Pahoittelen viime aikojen hiljaisuutta. En vain yksinkertaisesti saanut aikaiseksi mitään, mistä blogata. Olen jo vakavissani suunnitellut bloggaamisen lopettamista.

Tässä on jotenkin päässyt käymään niin, että minä itse joudun aloittamaan blogini aihealueen kannalta ihan nollasta. Liikunta on jäänyt pois lähes kokonaan. Ruokailutottumukset ovat kääntyneet osin päin honkia, olen kait ruokinnut omaa pahaa oloani syömällä. Olen lihonut kilotolkulla. Olen jatkuvasti väsynyt ja vihainen. Selkä on jatkuvasti kipeä. En tiedä miten tässä on näin käynyt.

Selkäongelmien hinta onkin ollut yllättävän kallis.

Huomenna alkaa virallisesti syksy, vaihtuu syyskuuksi. Minun on tehtävä valinta, joko luisua alkavan masennuksen tielle, joka auttamattomasti taas johtaa epäterveellisiin elämäntapoihin. Tai voin itse valita elämänsuuntani, nousta ylös itsesäälistä ja käydä aktiiviseen taistoon tuota tuhoista polkua vastaan.

Valitsen jälkimmäisen vaihtoehdon, kiitos.

On aika tehdä uuden kuun suunnitelma. Koska nolla on se piste jossa nyt olen, täytyy asettaa tavoitteet, joihin on mahdollista päästä. Siksipä syyskuun suunnitelma on yksinkertaisuudessaan tässä:

Liikun kolme (3) kertaa viikossa.

Laji vapaavalintainen, saan tehdä ihan sitä mitä haluan, kunhan vain jotenkin saan itseni liikkeelle. Selkäkipupäivinäkin pystyn kävelemään, joten edes sitten sitä. Vaan liikkeelle on päästävä.

Periksi en anna! Tästä vielä noustaan!