Puntari on jo pidemmän aikaa näyttänyt samaa lukemaa, 65.1. Ei mitään heilahduksia puoleen eikä toiseen pitkiin pitkiin aikoihin. Punnitsen itseni kerran viikossa. Painoindeksini on tällä hetkellä 22,5.

Mietin että onkohan se 65 sitten se minun painoni. Se paino jossa minun kuuluukin olla. Aikoihin en ole mitenkään yrittänyt laihduttaa, vaan panostanut siihen, että syön terveellistä ruokaa 3-4 tunnin välein. En laske kaloreita enkä laske pisteitä. Uskon että kulutus vastaa nyt tarvetta, tai tottakai se vastaa, koska paino on pysynyt ennallaan pitkän aikaa.

Tällä ruokamäärällä minun on hyvä olla. En mielelläni ala sitä tästä pienentämään kovin rankasti. Itseasiassa olen sitä kasvattanut, nyt kun olen alkanut ottamaan aamupuuron mukaan kuvioihin. Aiemmin en syönyt aamiaista ollenkaan. Uskoisin päivittäisen kalorimäärän olevan n. 1800-2000 kcal, jos näppituntuma enää pitää yhtään paikkansa. Pitäisi kai kaivaa ruokapäiväkirja esille pariksi päiväksi että tietäisi varmasti.

Eli minulla ei taida olla kovin suurta intoa pudottaa enää painoa, koska minulla on hyvä olla näin. Tietenkin jos se siitä "itsestään" humpsahtaa alas, niin en vastaan pistä, mutta enpä taida alkaa vähentämään syömisiä.

Pitäisi kaivaa mittanauha mieluummin esille. Minä kun olen sitä kaikkein vaarallisinta lihojatyyppiä, eli kaikki ylimääräinen kertyy uimarenkaaksi vatsaan. Sisäelimien ympärille kertynyt rasvahan on kaikkein vaarallisinta terveydelle.

Minulla on vieläkin sitä uimarengasta liikaa. Olen ollut aiemmin tämän suhteen riskirajojen yläpuolella. Naisilla riskiraja on vyötärönympärys yli 80cm. (Voisiko joku muuten kertoa tarkalleen mistä kohti tämä mitataan?) Nyt en ole aikoihin mitannut, olenko päässyt riman alapuolelle, mutta liikaa on silti vielä.

Mutta miten minä sitä vyötäröä pienemmäksi saan kun en kerran halua ruokamääräni enää tiputtaa? Mitä tehdä, kun paino on normaalipainossa mutta vyötärölihavuutta vielä löytyy? Joka paikassa sanotaan ettei läskiä voi polttaa paikallisesti. Tähän muuten olisi kiva saada vastauksia paremmin tietäviltä.

Sellainen haisu minulla asiasta on, että yksi apu tähän ongelmaan olisi se lihaskuntoharjoittelu. Läskin muuttaminen lihakseksi. Vatsa- ja selkälihakset eteenkin. Kaivoimmekin eilen vatsalihaspenkin esille, ja iltapuhteina väänsin vatsalihaksia naama punaisena.

Mutta jos jollain on vinkkejä, niin kommentteja kehiin.