Ei edes viikkoa bloggausta takana ja nyt jo joudun syömään sanojani.

Ensimmäisessä viestissäni kerroin että tämän blogin kohdeyleisö on minä itse. Kyllähän tämä pitää edelleen kutinsa, mutta huomasin kuin vahingossa lisänneeni oman blogini blogilistalle jos sen vaikka joku sieltä sattumalta poimisi luettavaksi. Ja yhtä vahingossa sivuille ilmestyi kävijälaskuri, josta näkisin paljonko näitä sattumanvaraisia vierailijoita on käynyt. Mitäs itselle kirjoittamista se sellainen on?

Jos oikeasti olisin halunnut vain itselleni kirjoittaa, olisin laittanut blogini privaatiksi.Ehkä se on kuitenkin niin että jokainen meistä haluaa kuulijan omille ajatuksilleen ja tuntemuksilleen. Olemme sosiaalisia eläimiä. Jo sillon nuoruuden päiväkirjoihin kirjoitin viestejä äidilleni, asioita joita en uskaltanut päin naamaa sanoa. Niin, tiesin äitini lukevan päiväkirjojani. Onhan se sekin jonkinmoista kommunikointia.

Mietin sitten eilen illalla itsekseni, että pitäisikö minun muuttaa blogiani, sen sisältöä. Kirjoittaa hauskemmin ja nasevammin, keksiä fiktiivisiä juttuja, muuttaa layouttia. No layouttia muutin kyllä, mutta noiden muiden osalta tulin siihen johtopäätökseen että ei. Vaikka blogillani olisi lukijoina muutamia hassuja sattumanvaraisia internet-tutkimusmatkailijoita, olen silti minä itse edelleen tämän blogin pääasiallinen kohdeyleisö. Minun on kirjoitettava tätä blogia itsekkäistä syistä, eikä kenellekään muulle. Muuten en saa tästä sitä mitä haluan. Niin ja em. syistä tämä blogi on ja pysyy raatorehellisenä ja faktiivisena. (Mikäköhän sana faktiivinen luulee olevansa?)

Tämänpäiväisen ajatusvirran innoittajana oli viimeisin  kommentoija. Olen erittäin otettu siitä, että bloggaaja, jonka kirjallista ulosantia ihailen ja kadehdin, on jostain syystä eksynyt minun tekeleeseeni ja jopa kommentoinut. Luultavasti hän eksyi tänne siitä yksinkertaisesta syystä, että olen linkittänyt hänen bloginsa. Mutta se ei vähennä noiden muutaman kommenttirivin arvoa, jotka saivat minut hetkeksi tuntemaan itseni hyväksytyksi.

Sunnuntai on kummallisen ristiriitainen päivä. Se on toisaalta rentouttava päivä, toisaalta sitten masentava päivä. Ajatusvirta on ainakin arkipäivästä poikkeavaa.