Teille vastatulleille tiedoksi, että saliohjelmana olen käyttänyt Katri Mannisen Tehokiinteytys-kirjan mukaista kuntosaliohjelmaa. Saliohjelma on jaettu kolmeen 4 viikon pätkään, joissa jokaisessa on erilainen ohjelma.

Olen nyt sitä ensimmäisen neljän viikon saliohjelmaa käyttänyt pikemminkin neljä kuukautta. Mutta sepä ei ole haitannut mitään, koska tavoite olikin saada kuntosaliharjoittelu osaksi liikuntarutiineja. Ja koska näin on nyt käynyt, ajattelin ottaa rohkean askeleen seuraavan neljän viikon ohjelmaan.

Ohjelma on nyt kaksijakoinen, ja treenejä olisi kolme kertaa viikossa. Vähän ihmetyttää että mihinkä väliin minä sen kolmannen kerran saisin, mutta eiköhän tässä jotain keksi.

Maanantaina kokeilin ensimmäisen kerran jaettua ohjelmaa ja olin jotensakin puulla päähän lyöty sen lyhyydestä. Alku- ja loppulämmittelyileen sain tuhrattua siihen peräti 40 minuuttia, mikä on minusta aika vähän. Mutta onhan siinä positiivistakin, treenit on nopeasti tehtynä ja aikaa jää muulle.

Hieman jouduin säätämään ohjelman kanssa, koska ihan kaikkia vehkeitä ei työpaikan salilta löydy. Kirjassa on oikeastaan kahdet ohjelmat, vapailla painoilla ja laitteilla, joista itse saa valita itselleen sopivimman. Minä olen tehnyt niistä sellaisen sekoituksen, vähän molempia. Ainoa ongelmallinen korvattava oli tuettu hauiskääntö/haus scott-penkissä, sille en oikein keksi korvaavaa liikettä. Korvasin sen sitten vatsalihasliikkeillä, jotka ovatkin enemmän heikko kohtani.

Tänään sitten kokeilemaan jaetun ohjelman kakkososaa! Saapa nähdä miten eukon käy!