Perjantaita.

Aloittaessani opiskelut tänä syksynä, olen huomannut että ajanhallinta- ja organisointitaidoissani olisi vähän petraamisen varaa. Tykkään kyllä pienestä stressistä ja paineesta, mutta ilmeisesti asioiden priorisointikykyä minulla ei kovasti ole.

Kuten jos pitäisi saada essee tehtyä valmiiksi, saatan alkaa leipomaan tajuamatta että siihen voi tuhraantua aikaa tuntitolkulla ja esseen tekeminen vaarantuu.

Kiirettä on siis mukavasti pitänyt, ja pitää jatkossakin. Opiskeluihin varattava voimavara onkin ollut suurempi kuin osasin odottaa. Toki, jos kolmena iltana viikossa on iltaluennot klo 16-20, ja kotitehtävät päälle, niin ei siinä enää työssäkäyvä paljon muuta ehdi. Vaan en minä valita, opiskelu on kivaa ja mielenkiintoista vaikka välillä vähän raskasta onkin.

Harmittaa vaan ettei liikunnalle enää ole niin kovin aikaa. Opiskelut menevät liikunnan edelle, mutta toisaalta jotta jaksaisin opiskella, minun tulisi liikkua enemmän. Olen toki tyytyväinen 1-2 kertaankin viikossa, mihin olen nyt päässyt, mutta enemmänkin tarvittaisiin. Kyllähän se säännöllinen liikkuminen olisi elinehto muulle jaksamiselle. Rytmiä siis edelleen etsitään.

Elämäntilanteet muuttuvat, se on maailman laki. Nyt mennään näin, vähemmillä liikunnoilla mutta enemmillä opiskeluilla. Lisäksi olen löytänyt ihanan uuden ulottuvuuden elämääni - valokuvauksen. Minulle on lapsesta asti jankutettu että olen epätaiteellinen ihminen, niin paljon että olen alkanut itsekin siihen uskomaan. Nyt kameran kautta olen huomannut, että minussa sittenkin on kyky luoda jotain kaunista. Kehityn jatkuvasti aimo harppauksin, ja mikä parasta, saan nautintoa siitä että pystyn toteuttamaan itseäni tällä uudella tavalla.

Elämä tuntuu olevan ihan kivassa balanssissa, ja pidän tämän hetken tunteesta. Olen löytänyt uusia asioita itsestäni ja elämästä. Se voi toki tarkoittaa sitä ettei kaikki ajatukseni enää pyöri terveiden elämäntapojen vaalimisessa, ja ettei minulla enää ole tälle blogille niin paljoa annettavaa kuin ennen. Mutta se on tätä elämän kiertokulkua. jotain jää taakse ja uusia asioita tulee eteen.

Syksyisen kirpakkaa viikonloppua kaikille!